9000110555 |
Biblioteca escolar i aprenentatge de la lectura |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
20/10/2020 - 9/3/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
BEAL Biblioteca escolar i aprenentatge de la lectura
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs d'aprofundiment que incideix en el paper de la biblioteca escolar en l'aprenentatge de la lectura (eix "saber llegir").
|
| |
Objectius |
Comprendre el diàleg que s'estableix amb el text al llarg del procés lector.
Conèixer les estratègies de comprensió lectora relacionades amb els diferents propòsits de lectura.
Valorar la interpretació i la construcció de la comprensió de manera compartida.
Analitzar el paper de la biblioteca en l'aprenentatge de la lectura.
Definir el suport de la biblioteca en el treball dels propòsits de lectura i el treball de la comprensió del text.
|
| |
Continguts |
L'eix "Saber llegir".
Procés lector.
Propòsits de lectura i estratègies de comprensió.
Textos: gèneres, estructures, suports i formats.
Lector competent: nivells de comprensió.
Biblioteca escolar i aprenentatge de la lectura.
|
| |
Observacions |
Recomanable per a centres que més endavant vulguin desenvolupar el seu pla de lectura de centre.
|
| |
Avaluació |
Avaluació formativa:
- Coneixement de l'àmbit de la competència lectora des de la biblioteca escolar.
- Realització de totes les tasques.
- Transferència al centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Superació de tots els mòduls i del projecte final.
Realització del qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat (coordinadors i membres de la comissió de biblioteca)de centres educatius interessats en aprofundir en el treball de la competència lectora ( eix "saber llegir) des de la biblioteca.
|
| |
E-mail |
biblioteques@xtec.cat
|
| |
|
|